El mòdul de Desenvolupament Socioafectiu pretén proporcionar la
formació que ensenye a preparar l’organització,
intervenció/execució i avaluació d’intervencions educatives
afavoridores del desenvolupament emocional, social, moral y sexual de
la infància de 0 a 6 any, tant en l’àmbit de l’educació formal
com en el de la no formal, Si voleu revisar cap aspecte de la programació podeu consultar-la: Guia de l'alumne Mòdul Desenvolupament Sociafectiu
UNITAT 1 DESENVOLUPAMENT AFECTIU
La seqüenciació d'objectius i continguts s'ha fet en funció dels resultats d'aprenentatge del mòdul. Cada unitat didàctica s'organitza al voltant d'un resultat d'aprenentatge, en el cas de la Unitat 1: Desenvolupament Afectiu l'alumnat haurà de ser capaç de:
RESULTAT D´APRENENTATGE
Planificar intervencions per afavorir el desenvolupament afectiu dels xiquets i de les xiquetes analitzant les teories explicatives i les característiques individuals i del grup als quals s’adrecen.
OBJECTIUS
- Conéixer la importància de l’afectivitat en la primera infància.
- Diferenciar les diferents emocions i la funció de cadascuna.
- Comprendre com evoluciona la relació del xiquet i la xiqueta amb l’adult a través de la vinculació afectiva
- Distingir els diferents tipus d’”afecció” i la seua influència en l’entorn educatiu.
- Planificar activitats encomanades al desenvolupament afectiu utilitzant diferentes recursos
- Planificar el període d'adaptació i disenyar estratègies que faciliten la incorporació del xiquet i la xiqueta a l’escola infantil .
- Entendre l’afectivitat com a element fonamental de la planificació educativa.
- Valorar el paper que desenvolupa la persona educadora en el desenvolupament afetiu.
CONTINGUTS
- El desenrotllament afectiu: teories explicatives.
- Les emocions i els sentiments com a processos bàsics de l’afectivitat.
- Anàlisi de les característiques i l’evolució de l’afectivitat infantil.
- L’afecció: característiques, fases i tipus.
- Identificació dels principals conflictes relacionats amb l’afectivitat infantil.
- Valoració del paper de l’escola i de l’educador o l’educadora en el desenrotllament afectiu
- Planificació del període d’adaptació.
- Disseny d’estratègies educatives que afavorisquen el desenrotllament afectiu:
- Variables rellevants per al seu disseny.
- Objectius.
- Activitats, recursos i estratègies.
- Valoració dels pares i d’altres persones adultes en la construcció de la identitat personal ajustada dels xiquets i les xiquetes.
- Valoració de la importància de l’afectivitat en el desenrotllament integral del subjecte.
CRITERIS D'AVALUACIÓ
- S’ha identificat les diferents concepcions teòriques sobre el desenvolupament afectiu.
- S’ha descrit les principals característiques de l’afectivitat infantil, la seua evolució i els trastorns més freqüents
- S’ha valorat la importància de l’afecció en el desenvolupament integral dels xiquets i de les xiquetes.
- S’ha identificat i considerat totes les variables rellevants per al disseny de la intervenció.
- S’ha realitzat la formulació dels objectius adequats a les característiques evolutives dels xiquets i xiquetes.
- S’ha fet la proposta d’activitats, recursos i estratègies coherents amb els objectius i les característiques dels xiquets i xiquetes.
- S’ha fet la descripció d’estratègies adequades per a organitzar el període d’adaptació.
- S’ha fet la proposta d’activitats afavoridores del desenvolupament de la identitat personal i d’una autoimatge positiva.
- S’ha valorat la importància de les persones adultes i la mare i el pare en la construcció d’una identitat personal ajustada.
- S’ha valorat la importància de l’afectivitat en el desenvolupament integral del subjecte.
No hay comentarios:
Publicar un comentario