PRESENTACIÓ

El mòdul de Desenvolupament Socioafectiu pretén proporcionar la formació que ensenye a preparar l’organització, intervenció/execució i avaluació d’intervencions educatives afavoridores del desenvolupament emocional, social, moral y sexual de la infància de 0 a 6 any, tant en l’àmbit de l’educació formal com en el de la no formal, Si voleu revisar cap aspecte de la programació podeu consultar-la: Guia de l'alumne Mòdul Desenvolupament Sociafectiu


UNITAT 1 DESENVOLUPAMENT AFECTIU



La seqüenciació d'objectius i continguts s'ha fet en funció dels resultats d'aprenentatge del mòdul. Cada unitat didàctica s'organitza al voltant d'un resultat d'aprenentatge, en el cas de la Unitat 1: Desenvolupament Afectiu l'alumnat haurà de ser capaç de:

RESULTAT D´APRENENTATGE 


 Planificar intervencions per afavorir el desenvolupament afectiu dels xiquets i de les xiquetes analitzant les teories explicatives i les característiques individuals i del grup als quals s’adrecen.


OBJECTIUS

  • Conéixer la importància de l’afectivitat en la primera infància. 
  • Diferenciar les diferents emocions i la funció de cadascuna. 
  • Comprendre com evoluciona la relació del xiquet i la xiqueta amb l’adult a través de la vinculació afectiva 
  • Distingir els diferents tipus d’”afecció” i la seua influència en l’entorn educatiu. 
  • Planificar activitats encomanades al desenvolupament afectiu utilitzant diferentes recursos 
  • Planificar el període d'adaptació i disenyar estratègies que faciliten la incorporació del xiquet i la xiqueta a l’escola infantil . 
  • Entendre l’afectivitat com a element fonamental de la planificació educativa. 
  • Valorar el paper que desenvolupa la persona educadora en el desenvolupament afetiu. 

 CONTINGUTS 

  1.  El desenrotllament afectiu: teories explicatives. 
  2. Les emocions i els sentiments com a processos bàsics de l’afectivitat.
  3. Anàlisi de les característiques i l’evolució de l’afectivitat infantil. 
  4. L’afecció: característiques, fases i tipus. 
  5.  Identificació dels principals conflictes relacionats amb l’afectivitat infantil.
  6. Valoració del paper de l’escola i de l’educador o l’educadora en el desenrotllament afectiu
  7. Planificació del període d’adaptació.
  8. Disseny d’estratègies educatives que afavorisquen el desenrotllament afectiu: 
    1. Variables rellevants per al seu disseny.
    2.  Objectius. 
    3. Activitats, recursos i estratègies.
  9. Valoració dels pares i d’altres persones adultes en la construcció de la identitat personal ajustada dels xiquets i les xiquetes. 
  10. Valoració de la importància de l’afectivitat en el desenrotllament integral del subjecte. 

 

CRITERIS D'AVALUACIÓ

  •  S’ha identificat les diferents concepcions teòriques sobre el desenvolupament afectiu. 
  •  S’ha descrit les principals característiques de l’afectivitat infantil, la seua evolució i els trastorns més freqüents
  • S’ha valorat la importància de l’afecció en el desenvolupament integral dels xiquets i de les xiquetes. 
  • S’ha identificat i considerat totes les variables rellevants per al disseny de la intervenció.
  • S’ha realitzat la formulació dels objectius adequats a les característiques evolutives dels xiquets i xiquetes. 
  • S’ha fet la proposta d’activitats, recursos i estratègies coherents amb els objectius i les característiques dels xiquets i xiquetes. 
  • S’ha fet la descripció d’estratègies adequades per a organitzar el període d’adaptació. 
  • S’ha fet la proposta d’activitats afavoridores del desenvolupament de la identitat personal i d’una autoimatge positiva. 
  •  S’ha valorat la importància de les persones adultes i la mare i el pare en la construcció d’una identitat personal ajustada. 
  • S’ha valorat la importància de l’afectivitat en el desenvolupament integral del subjecte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario